JUST IN

Yoho lancar model baharu platform e-dagang rentas sempadan ke lebih 100 negara

by | Jan 11, 2023 | Business, INTERNATIONAL | 0 comments

Platform e-dagang menegak yang menjual peralatan rumah, 3C dan produk kecantikan dari Hong Kong, Yoho telah menggunakan data besar untuk menganalisis sejumlah besar data produk dan menggunakan data untuk merumuskan strategi pemasaran, seperti membeli data produk, menguruskan inventori dan mempromosikan perkhidmatan.

Pelaksanaan menyeluruh aspek ini telah membolehkan Yoho bertahan dan berkembang dalam persekitaran perniagaan yang sangat kompetitif.

Ia telah memperoleh pelaburan berturut-turut daripada Sequoia Capital, Arbor Ventures, Fresco Capital, IMS Digital Ventures, WNJ Ventures, SC Ventures dan syarikat modal teroka terkenal yang lain.

Dengan sokongan latar yang kuat, Yoho menduduki tempat pertama di kalangan platform e-dagang di Hong Kong, China, yang memberi tumpuan kepada produk elektronik dan peralatan rumah.

Dalam dua tahun kebelakangan ini, di bawah bimbingan Profesor Li Jin, seorang ahli ekonomi terkenal dari University Hong Kong, perunding pasaran global Yoho, Yoho telah mengemukakan dan melaksanakan rancangan besar ‘memupuk Hong Kong secara mendalam dan global’.

Di Amerika Utara, Eropah, Asia Tenggara dan negara-negara dan wilayah lain, mereka telah berjaya menembusi rantaian bekalan produk tempatan dan menubuhkan sistem perkhidmatan pergudangan logistik mereka sendiri di dalam negara.

Sepanjang dua tahun usaha gigih dalam membina elemen teras seperti jenama, rantaian bekalan, logistik dan pergudangan, Yoho akhirnya mendapat peluang pembangunannya sendiri untuk menghubungkan pengguna luar negara dalam bentuk platform e-dagang rentas sempadan dan memasuki pasaran global ke lebih 100 negara.

Menurut kaji selidik Yeon.com, dan Yoho kini menduduki tempat ketujuh di kalangan laman web e-dagang di Asia Tenggara, dengan Amazon, shopify dan eBay dalam tiga teratas.

Untuk mencapai kejayaan yang berterusan, Yoho akan menjalankan tarikan pelaburan yang komprehensif di pasaran Asia Tenggara seperti Malaysia dan Vietnam, untuk mengintegrasikan pedagang dan pengeluar berkualiti tinggi, dan mengintegrasikan dengan lebih baik ke dalam persekitaran perniagaan tempatan dan ekologi pemasaran.

-THE MALAYSIA VOICE

SEARCH 

ADVERTISEMENT 

DO FOLLOW 

OUR CATEGORIES